Image
Top
Navigation

About

bild juliabeutling 160 hoch

I am a colour-loving freelance llustrator from Berlin and work for publishers and companies ever since I finished my studies of Visual Communications at Kunsthochschule Berlin Weißensee. On the side, I develop my own illustration series and books. To create my stylized and colourful worlds, I usually work digitally. On occasion though, my trusty watercolours, coloured inks or acrylic paints make an appearance to create traditional original artwork.

I am partial to nature and all animals of this world. From time to time, I take trips to the realm of fairy tales and myths to return with a horde of mermaids, unicorns or talking monsters. Lately, I’ve also developed fondness for illustrating delicious food. As I am generally on the animals‘ side, I regularly draw for animal welfare projects.

 

Ich bin eine farbverliebte Berliner Freelance-Illustratorin und arbeite seit meinem Studium der Visuellen Kommunikation an der Kunsthochschule Berlin Weißensee für Verlage und Unternehmen. Nebenher entwickle ich eigene Illustrations-Serien und Bücher. Um meine stilisierten und farbenfrohen Welten zu erschaffen, arbeite ich für gewöhnlich digital. Von Zeit zu Zeit kehren mein treuer Aquarellkasten, farbige Tuschen oder Acrylfarben allerdings zurück und erschaffen Originale.

Ich habe eine Schwäche für die Natur und alle Tiere dieser Welt. Gelegentlich unternehme ich Ausflüge ins Reich der Märchen und Mythen und komme mit einer Horde Meerjungfrauen, Einhörner oder sprechender Monster zurück. In letzter Zeit habe ich außerdem eine Vorliebe für das Illustrieren von leckerem Essen entwickelt. Da ich im Zweifelsfall immer auf der Seite der Tiere stehe, gestalte ich regelmäßig auch für Tierschutz-Projekte.

Books

Knipp, Kohl und Klaben – Bremer Kult-Rezepte
Carl Schünemann Verlag, 2017

Vegane Süßigkeiten
NeunZehn Verlag, 2016

Junicorn. A Compendium of wild and rare Unicorn Species
self-published, 2016

Norddeutsche Sagen und Märchen
Carl Schünemann Verlag, 2015

Von den Fischer un siine Fru
Carl Schünemann Verlag, 2013

Awards

UN-Decade Project Biological Diversity 2014 & 2016
Environment Comic Rallye
Naturerbezentrum RÜGEN & Baumwipfelpfad Schwarzwald

Scholarship for Fairy Tale Illustration 2014
Von den Fischer un siine Fru
Deutsche Akademie für Kinder- und Jugendliteratur e.V.,
Märchen-Stiftung Walter Kahn

social web
Follow on tumblr Follow on deviantArt
Side Projects

ongoing // läuft aktuell

completed // beendet